torstai 8. joulukuuta 2022

Tonni täynnä - tänäkin vuonna

Jonkinlaisena juoksusaavutuksena voi pitää tuhannen kilometrin juoksua kalenterivuoden aikana. Tonni oli mulla juoksu-urani alkuun tavoitteena ja se oli mainio pitkän aikavälin tavoite. Sittemmin olen useimpina vuosina nostanut vuositavoitetta 1200 kilometriin ja samalla jokaiseen kuukauteen olen ladannut 100 kilometrin kuukausitavoitteen. Noin juoksut jakautuvat tasaisesti vuoden mittaan. Talvikuukausina 100 kilometriä voi olla haastava, kesällä se yleensä ylittyykin reippaasti.

Tälle vuodelle en laittanut satasen kuukausitavoitteita ja heti alkuvuonna tuli sairastelujen vuoksi juostuakin tosi vähän. Loppukeväästä pääsin taas hyvään kuntoon, mutta sitten sairastuminen koronaan vei taas juoksukunnon pohjille kesällä. Syksy menikin hölkkäillessä ilman mitään kummempia tavoitteita. 

Tonni täyttyi 7.12., kun parhaimpina juoksuvuosina se on täyttynyt jo syyskuun alussa. Täytyy kuitenkin olla kilometrilukemaan tyytyväinen, sillä näillä juoksumäärillä kunto pysyy yllä ja toivottavasti ensi vuosi mahdollistaa taas kovemmat tavoitteet ja kilometrit.



Nyt täällä Lounais-Suomessa on ollut vähän haastavat kelit, sillä paikoin on ollut tosi liukasta ja olen juossut lähes kaikki lenkit nastakengillä. Ne eivät ole mun suosikit, eivätkä sovi jaloilleni kovin hyvin, siksi juoksen nastoilla vain lyhyitä lenkkejä. Fun fact: mun nastalenkkarit ovat vuodelta 2014, mutta olen juossut niillä vain noin 250 kilometriä. Aika harvoin nastoja siis tarvitsee, mutta silloin kun tarvitsee, ovat ne ihanat olemassa. 

Kun tonni täyttyi, aloin miettiä, miten aiempina vuosina on mennyt. Blogi on kiva olemassa, kun täältä löytyy juoksuhistoriaa. Aiempien vuosien tonnit löytyvät näistä postauksista:
2016: ei täyttynyt selkävaivaisena


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...