tiistai 19. huhtikuuta 2016

Nuutumusta ja juoksuohjelman yksinkertaistamista

Töissä on menossa kuormittava kuukausi, ja se vaikuttaa muuhunkin elämään siten, ettei vaan jaksa samalla lailla. Ei jaksa olla sosiaalinen eikä jaksa oikein mitään ylimääräistä. Bloggailutkin ovat hetkeksi jääneet.

Flunssan jälkeen mulla jatkui vielä pitkään vähän tukkoinen olo, ihan viime viikonlopulle saakka. Osasyyllinen voi olla katupölykin, mutta joka tapauksessa tukkoisuus vaikutti mulla aika paljon myös nukkumiseen. Olo onkin ollut vähän nuutunut, enkä ole flunssan jälkeen oikein päässyt kunnon juoksurytmiinkään. Kevään eka 20 pitkis on vaan siirtynyt ja siirtynyt, ja on ohjelmassa nyt viikonloppuna, jos ei mitään ihmeempää tule.

Viime viikolla sain sentään tukkoisuudesta huolimatta tehtyä kolme lenkkiä, kaksi tasavauhtista vk-lenkkiä ja viikonloppuna pk-vauhtisen pitkiksen. Olen silti auttamatta jäljessä huhtikuun kilometritavoitteesta. En edes aio väkisin nyt pusertaa sitä kasaan, vaan totean vaan, että flunssa vaati nyt veronsa, ja juoksen sen verran kuin hyvältä tuntuu. Toukokuussa toivottavasti saan sitten nostettua kilometrejä kunnolla.

Salilla en ole käynyt. Päätin jättää salitreenit kevään osalta, kun flunssan vuoksi tuli parin viikon tauko, ja sitä ennen ehdin käydä vain kahdesti reissutauon jälkeen. Mun olisi pitänyt ostaa uusi kymppikortti, vaan päätin olla ostamatta, niin eipä tule stressiä sen käyttämisestä loppuun kesäkuukausina. Olin innoissani salitreeneistä, mutta koska ne olisivat joka tapauksessa jääneet viimeistään toukokuussa pois ohjelmasta, niin en nyt murehdi niitä turhaan.

Muutenkin olen aika lailla yksinkertaistanut huhtikuun treeniohjelmaa. Kun pari viikkoa meni harakoille, niin on parempi keskittyä nyt olennaiseen eikä alkaa kikkailemaan. Siksipä olenkin nyt juossut ja tulen juoksemaan lähinnä vain pk-lenkkejä ja tasavauhtisia vk-lenkkejä. Vk-lenkit olen nyt alkuun mennyt noin 5:45/km tahtia. Hiukan nopeammin siis kuin suunnittelemani 5:55, jotenkin ei ole ollut malttia ekalla kilsalla, ja olen sitten vaan jääräpäisesti jatkanut samaa vauhtia koko lenkin, tähän mennessä 4 kilometrin lenkkejä. Tuosta olisi tarkoitus kesään mennessä nipistää vielä hiukan pois, niin että kesällä menisi jo 5:30/km tahdissa. Ja matkaa on myös tarkoitus kasvattaa. Toukokuussa sitten vetoja, nyt mennään tasavauhtisilla lenkeillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...